Misiunea școlii are în vedere ca fiecare elev să beneficieze de șansa dezvoltării sale pentru a fi pregătit pentru o treaptă superioară în educație, școala satisfăcand nevoia fiecărui elev de a se simți competent, de a se adapta la schimbările permanente ale societății. Deși în ultimii 8 ani școlari nu s-a înregistrat nici un abandon școlar, școala se confruntă cu o problemă majoră: rata de absolvire scăzută.
O bună parte din elevi țin pasul cu ceea ce le cere programa școlară, o altă parte din ei pierd permanent în ceea ce privește acumularea în cunoaștere. Unii elevi pierd ritmul începând cu clasele primare, iar până în clasa a VIII-a diferențele se accentuează. În anul școlar 2020-2021 clasa a VIII-a avea un număr de 15 elevi. 14 elevi au participat la Evaluarea Națională însă doar 4 elevi au avut media de absolvire peste 6,00.
Pentru a se obţine rezultate cât mai bune sunt necesare anumite schimbări și strategii de predare în funcţie de stilul individual de învăţare al elevului şi folosirea materialului didactic adecvat. Școala dispune de un laborator de informatică care nu este dotat suficient. Numărul de calculatoare raportat la numărul de elevi din școală și performanța scăzută a acestora conduce la desfășurarea necorspunzătoare a orelor de T.I.C.
Identificarea timpurie a nevoilor copiilor din comunități defavorizate implică găsirea soluției în vederea dezvoltării unui instrument educațional de prevenire, protecție și reintegrare, cu o structură complexă, de abordare a actului educativ, ce se poate desfășoară în spațiul comunitații educaționale, asigurând activităţi integrative, accesibile în special copiilor din categoriile sociale defavorizate, să se elaboreze un curriculum specific activităților de remediere scolară și să se promoveze egalitatea de șanse.
Obiectivele proiectului :
O1: Îmbunătățirea situației la învățătură și a promovabilității prin participarea unui număr de 43 elevi la un program de educație remedială și la activități extracurriculare.
O2: Creșterea ratei de participare la evaluarea națională cu 5% în următorii 3 ani
O3: Creșterea ponderii mediilor peste 6,00 și a procentului de promovare la examenul de EN pentru cel puțin 7 elevi anual.
O4: Prevenirea riscului de abandon școlar prin integrarea în mediul favorabil învățării a elevilor aparținând grupurilor vulnerabile, prin participarea acestora până în anul 2025 la programe extrașcolare menite să le crească motivația pentru învățare.
O5: Consolidarea relației elevi - părinți - școală prin implicarea până în anul 2025 a cel puțin 30% dintre părinții din grupul-țintă în activități de informare
Beneficiarii direcți - cadrele didactice și personal auxiliar, profesori, care au insuficiente competente digitale și pentru utilizarea metodelor nonformale, interactive, moderne în procesele de predare și învățare
Beneficiari direcți sunt de asemenea 40 de părinți implicați în activități de educație parentală. Aceștia au următoarele caracteristici:
- 20 au doar studii gimnaziale
- sunt șomeri
Beneficiarii indirecți ai proiectului vor fi ceilalți elevi ai școlii noastre, cadrele didactice ale unității școlare, părinții elevilor implicați în proiect, membrii comunității locale, partenerii educaționali. Comunitatea va fi cea care va beneficia de rezultatele proiectului, prin copii bine pregătiți,, comportamente îmbunătățite.
Pentru buna desfășurare a activităților didactice vom achiziționa o serie de echipamente și software care să ajute la interactivitatea procesului didactic. Astfel, vom achiziționa dispozitive special concepute pentru procesul educațional, Chromebook. Aceste dispozitive sunt foarte ușor de folosit pentru ca rulează sistemul de operare Chrome, similar programului de navigare pe Internet Chrome, cu care atât profesorii cât și elevii sunt familiarizați. Aceste Chromebook-uri vor putea fi încărcate cu ajutorul stației mobile, și vor putea fi mutate de la o clasă la alta, în funcție de profesorul care vrea să le utilizeze. Ecranul touch interactiv va putea înlocui cu succes clasica tablă de sticlă pe care scriem cu cretă și ne va da posibilitatea să accesăm diferite aplicații educaționale interactive. Ecranul va fi montat pe un suport mobil, iar acest lucru va permite să fie mutat de la o clasă la alta. În clasă vom montat un router WiFi. Imprimanta WiFi va fi una de ultimă generație, laser, care ne va permite să o reîncărcăm, iar acest lucru va aduce economie pe durata de exploatare. Camera pentru documente va permite partajarea cu ușurință pe tabla interactiva a oricărui conținut letric. Deci vom putea folosi materialele educaționale pe care le avem pe suport de hârtie. Totodată, vom putea surprinde diferite activități didactice pe care le realizăm la catedră. Abonamentul de asistență tehnică este indispensabil pentru că vom avea nevoie de sprijinul unor specialiști pentru integrarea dispozitivelor și softurilor în procesul de predare-învățare. Cu ajutorul acestui sprijin ne vom putea concentra pe activitățile didactice, nu pe mentenanța întregului sistem.